Nu provtagning över hela Sverige

Vi har sedan tidigare avtal med Synlab och Unilabs och utökar nu provtagning med Medicheck.

Många av våra patienter kommer från olika delar av Sverige där det inte alltid finns möjlighet för smidig provtagning. Därför är vi glada att kunna erbjuda provtagning via Medicheck som genom ett brett samarbete med flera aktörer kan erbjuda provtagning på flera sjukhus och många vårdcentraler över hela Sverige.

Patienten behöver ej remiss från Noonakliniken för att kunna ta prover via Medicheck. Provsvaren kommer direkt till dig som patient och kan vidarebefordras vid behov till oss på Noonakliniken. På så sätt kan vi förenkla provtagning för patienter runt om i Sverige.

Till en början kommer det att finnas erbjudande om två provtagningspaket (Lilla hormonpaketet och Stora hormonpaketet).